Dzisiaj jest:

Wykonujemy :

instalacje elektryczne
oświetlenie awaryjne
oświetlenie ewakuacyjne
sieci komputerowe
instalacje antenowe
instalacje alarmowe
instalacje odgromowe
instalacje domofonowe
automatyka bram
sieci monitoringu
projekty instalacji

Posiadamy uprawnienia:

certyfikat p.poż.
Pierwszej pomocy
Sep E - Eksploatacja
Sep D - Dozór
Pomiary

Pogoda długoterminowa

UG Niemce

Firmy wyróżnione odznaczeniem Cylex Silver

EL-PRUS na mapie Polski w serwisie fullinfo.pl

Po narkotykach rozum wysiada

Create your own banner at mybannermaker.com!

VENTA - LUBLIN

Zakład poligraficzny

koparko ładowarka

PustaMiska - akcja charytatywna

Niebieska linia

krainawokollublina

Cichoń Bogdan - Strona domowa

page rank

montaż , napędu , bramy , lublin , naprawa , zasilanie , podłączenie , konserwacja , serwis , wymiana , automatu , automatyka , Napędy , bram , lubelskie , uchylne , przesuwne , dwuskrzydłowe , garażowe , montaż napędów bram lublin , montaż siłowników do bramy , programowanie , pilota , fotokomórki , referencje , niemce , nasutów , EL-PRUS

Napędy bram

Wykonujemy montaż napędów bram wjazdowych przesuwnych, dwuskrzydłowych, jak również garażowych.
Stosujemy napędy bram znanych i sprawdzonych producentów takich jak
FAAC ; CAME ; HORMANN ; NICE
Z uwagi na rózne wymiary, oraz ciężar bram, każdy montaż napędu
traktujemy bardzo indywidualnie.
Na instalację automatu najlepiej zdecydować się na etapie budowy i przed wykańczaniem posesji. Chodzi o położenie przewodów elektrycznych z budynku do centrali, oraz pomiędzy centralą a siłownikami (bramy uchylne) i pomiędzy czujkami.
Podczas prowadzenia kabla zasilającego napęd nie zaszkodzi położyć przewód wielożyłowy w celu ewentualnego połączenia automatyki bramy z domofonem, lub też z systemem alarmowym.
Z uwagi na przeważający brak doświadczenia inwestorów na gruncie elektrycznym i elektronicznym najlepiej poprosić o pomoc osobę, lub firmę z doświadczeniem. Niejednokrotnie były zlecenia montażu napędu bramy, gdzie trzeba było wymienić przewody na właściwe, lub też poprowadzić nowe.
Tak więc służymy pomocą na każdym etapie budowy, jak też remontu.

W przypadku napędu bramy dwuskrzydłowej (uchylnej) centrala zamontowana jest oddzielnie, np. na jednym ze słupków lub obok, ewntualnie w obudowie jednego siłownika. Na obydwu słupkach montowane są siłowniki do skrzydła bramy.
W linii ogrodzenia instalowane są fotokomórki RX, oraz TX, ewentualnie dodatkowe fotokomórki na terenie posesji.
W centrali znajduje się radio odbierające zakodowany sygnał z pilota.
Napędy bram przesuwnych są zespolone.
Natomiast w przypadku napędu bramy garażowej cały automat wraz z silnikem
zamknięty jest w jednej obudowie i połączony z listwą, która porusza bramą. Następnie przymocowany do stropu,
lub podwieszony (np. w garażu drewnianym, gdzie nie ma sufitu). Sprawdzonym przykładem może być napęd FAAC D600.
Jest to napęd do lekkich bram garażowych. Do bram szerokich i ciężkich polecam zestaw FAAC D700, lub D1000.
Bywają również napędy garażowe, w których centrala sterująca zamontowana jest na ścianie, a sam napęd (silnik) porusza się po listwie razem z bramą (np. SOMMER).
Jednak mniej zawodne są napędy garażowe zespolone, gdzie centrala tworzy całość z napędem i listwą.
Listwy napędów garażowych mogą być wyposarzone w łańcuch, który wygląda jak rowerowy, lub pasek kewlarowy, wyglądem
przypominający pasek rozrządu w samochodzie.
Listwy z paskiem kewlarowym są bardziej ciche w porównaniu z listwą wyposarzoną w łańcuch.
Są jednak droższe, a łańcuch przy odpowiednim naprężeniu wcale nie pracuje głośno.
Automat bramy garażowej można podłączyć do instalacji elektrycznej w budynku np. domofonu, systemu alarmowego, itp.

Kilka porad odnośnie napędów do bram dwuskrzydłowych:

Podczas montażu siłowników napędu bramy dwuskrzydłowej, z wysuwaną tubą należy pamiętać, że przy zamkniętym skrzydle tuba siłownika nie może być całkiem wysunięta. Należy zamontować odbojnik (ogranicznik), o który skrzydła bramy się oprą, a siłowniki docisną je na tyle, że brama będzie domknięta i nie będzie luzu (klekotania skrzydeł).
Są również siłowniki z ogranicznikiem zamykania i otwierania pracujące po osiowo, np. FAAC 413.
Jednak po zamknięciu skrzydeł bramy pozostaje niewielki luz.
Również napędy z łamanym wysięgnikiem posiadają ograniczniki

Kwestią wartą poruszenia przy wyborze napędu do bramy dwuskrzydłowej jest rodzaj słupków.
Chodzi między innymi o zachowanie odpowiedniej odległości pomiędzy osią zawiasu siłowników, a osią zawiasów bramy.
Tak więc napęd, który montowany jest na wąskim słupku (może to być napęd z wysuwaną tubą, lub inny, który pracuje
po osiowo) nie koniecznie nada się do bramy, która zawieszona jest na słupkach szerokich, np. murowanych.
Po prostu może nie dać się ustawić siłownika tak, aby przy pełnym zamknięciu była możliwość pełnego otwarcia.
Wyjściem z tej sytuacji jest utworzenie wnęki na siłownik na etapie murowania słupków, ewentualnie montaż siłowników
z łamanym wysięgnikiem, który wyglądem przypomina przedramię zginające się w pozycji poziomej, np. FAAC 391.
Ten rodzaj napędów bram z powodu dość dużej obudowy nie nadaje się zbytnio do montażu na wąskich słupkach.

Bardzo ważnym etapem jest sam montaż siłowników.
O ile zawias siłownika do skrzydła bramy można przykręcić, lub przyspawać, to montaż siłownika do słupka nie jest już taki oczywisty.
Przy słupku metalowym możemy użyć śrub, lub spawarki, natomiast przy słupkach murowanych istotny jest materiał, z którego umurowany jest słup.
W przypadku słupków betonowych, lub murowanych z pełnej cegły wystarczą mocne kołki rozporowe, lub tulejki mosiężne i zawiasy siłowników będą pracować stabilnie.
Natomiast przy słupkach murowanych z cegły, która posiada puste kanały, np. cegła klinkierowa zawiasy siłowników należy
przymocować za pomocą kołków rozporowych na tyle długich, aby sięgały do betonu, którym zalany jest środek słupka.
Jednak nie mniej skutecznym mocowaniem siłowników jest tzw. kotwa chemiczna. Warunkiem mocnego trzymania jest oczyszczenie otworu i zastosowanie odpowiedniej tulejki siatkowej.

Przy okablowaniu instalacji automatyki napędu bramy wjazdowej należy przestrzegać kilku zasad :

  1. do zasilania automatu stosować kabel ziemny o przekroju minimalnym 3x1,5mm
  2. do podłączenia fotokomórek stosować kabel ziemny o przekroju minimalnym 0,5mm - 3x0,5mm dla czujek RX, oraz 2x0,5mm dla czujek TX dla wersji podstawowej. Najlepiej jednak zastosować przewód wielożyłowy, np. skrętkę tak, aby kilka żył pozostało niewykorzystanych na wypadek uszkodzenia lub rozbudowy.
  3. W jednym ze słupków (najlepiej przy centrali) poprowadzić przewody : 2x1,5mm do zasilenia lampy ostrzegawczej, oraz przewód współosiowy (koncentryczny) do anteny.
  4. W przypadku napędów do bram uchylnych należy doprowadzić przewody 4x1,5mm do obydwu siłowników.
  5. Można także poprowadzić przewód 2x0,5 do wyłącznika kluczykowego - umieszczonego zazwyczaj obok bramy od strony posesji, ewentualnie w budynku.
Należy pamiętać, że wszystkie przewody muszą być doprowadzone do centralki.
Napędy do bram przesuwnych mają centralkę, oraz silnik we wspólnej obudowie, natomiast napędy bram dwuskrzydłowych centralę umieszczoną zazwyczaj oddzielnie - obok bramy.
Wskazane jest oddzielne zabezpieczenie napędu bramy.

Nie tylko napędy bram można sterować za pomocą pilota. Jeśli piloty posiadają wolne kanały ( przyciski ), to przy odpowiedniej adaptacji można sterować wieloma urządzeniami ( oświetlenie podjazdu, ogrodu, sterowanie zraszaczem trawnika, itp. ). Należy spełnić kilka warunków:

  1. jeśli sterowane urządzenie zasilane jest z innego punktu niż centrala napędu bramy ( miejsce zasilenia przy bramie ), należy dokupić dodatkowy odbiornik radiowy współpracujący z posiadanym pilotem.
  2. ze względu na pobór prądu przez sterowane urządzenie potrzebny jest element wykonawczy, czyli przekaźnik bistabilny, lub stycznik.
  3. jak w każdej instalacji elektrycznej należy prawidłowo wykonać okablowanie.

Zanim wezwiemy serwis:

Całkowita, lub częściowa usterka napędu bramy przesuwnej, jak również dwuskrzydłowej (uchylnej) nie musi oznaczać uszkodzenia automatu. Przy bramie przesuwnej dolny profil do którego przymocowana jest listwa zębata powinien być na obydwu końcach zaślepiony. W przeciwnym razie na przykład w zimie, padający deszcz, lub śnieg podczas silnego wiatru może zostać nawiany na listwę zębatą, oraz do wewnątrz profila. Po zamarznięciu może skutecznie unieruchomić bramę.
Należy wówczas roztopić zalegający wewnątrz profila, oraz na listwie lód, lub po prostu odkuć. Następnie odłączyć napęd
od bramy za pomocą zamka znajdującego się przy każdym automacie i ręcznie starać się rozruszać bramę.
Kolejną przyczyną awarii może być poluzowany jeden z wózków po których porusza się brama, należy je dokręcić po uprzednim odłączeniu bramy od napędu i ręcznym jej ustawieniu tak, by celowała w siodło zamocowane na słupku do którego brama się zamyka. Mocno zabrudzona, lub oblodzona fotokomórka nadawcza (TX), lub odbiorcza (RX) także unieruchomi napęd (głównie przy zamykaniu, bo tak najczęściej się je podłącza). Należy również kontrolować luz pomiędzy zębatką atakującą a listwą zębatą. Za mały luz przyspieszy zużycie zębów, oraz łożyska w napędzie. Z kolei za duży luz może powodoważ przeskakiwanie zębatki atakującej po listwie zębatej, co również przyspieszy zużycie.
Konieczna jest również kontrola mocowania wyłączników krańcowych przykręcanych na obydwu końcach listwy zębatej. Brak któregoś z nich, lub przestawienie może uszkodzić napęd, lub elementy bramy, jak również ogrodzenia.
Natomiast w przypadku bram dwuskrzydłowych problemem mogą okazać się zawiasy bramy. Zardzewiałe, mocno zabrudzone, lub oblodzone mogą unieruchmoć skrzydło, lub mocno hamować jego ruch, co w konsekwencji może uszkodzić siłownik. Przy napędach z wysuwaną tubą (np. FAAC 414) padający deszcz, lub śnieg podczas silnego wiatru może ją oblodzić. Odradzam używania metalowych narzędzi bo obstukiwania. Również zabrudzone, lub oblodzone fotokomórki unieruchomią automat bramy.
Częstym błędem popełnianym podczas montażu ogrodzenia jest zbyt płytko zalana ława pomiędzy słupkami, na których osadzona jest brama, lub nawet jej brak. W zależności od rodzimej gleby, aczkolwiek często słupki pracują niezależnie wobec siebie, co skutkuje zmianą ustawienia skrzydeł. Ma to negatywny wpływ na siłowniki, oraz ich mocowanie (powoduje niepotrzebne naprężenia). Kąt otwarcia i zamknięcia skrzydeł również może ulec zmianie.
Są to częste przyczyny nie działania napędu, które przy odrobinie chęci i czasu możemy usunąć sami.

Ważna uwaga:

Przy bramach przesuwnych, gdzie na wierzchu jest listwa zębata, oraz uchylnych (dwuskrzydłowych) gdzie zastosowano siłowniki z wysuwaną tubą (błyszcząca rura wysuwająca i wsuwająca się w obudowie) nie należy smarować tych pracujących elementów. Kurz, oraz piasek znacznie przyspieszą zużycie tych części napędu.

........................................................................................................................................................

Nie polecam zakupu automatu bramy w hipermarkecie.
Napędy te nie są warte swojej ceny. W większości zestawów jest tylko jeden pilot, często nie ma fotokomórek zabezpieczających.
Zakup tych elementów dodatkowo jest możliwy, lecz wcale nie tani. Wiadomo, że zachętą do kupna napędu jest ''niska'' cena, oraz warunki gwarancyjne. Ale jaki to jest komfort, jeżeli właściciel wraca w nocy, dodatkowo w zawieruchę, a napęd nie działa. Słowa, jakie wtedy cisną się na usta każdy zna. Otwiera bramę w trybie ręcznym ( po uprzednim odblokowaniu automatu ). Następnie dzwoni po serwis w celu umówienia wizyty. Monter, który zainstalował napęd nie koniecznie ma czas następnego dnia, aby przyjechać. Po przyjeździe stwierdza uszkodzenie fotokomórki, centralki, lub należy na nowo wykonać programowanie pilota.
Jest to duży dyskomfort, no bo jeżeli na posesji nie ma napędu bramy, to robimy to ręcznie i wszystko jest ok., natomiast jeśli zapłaciliśmy ponad tysiąc złotych, a napęd zepsuł się po kilkunastu dniach to człowiek ma prawo się wkurzyć. Wiadomo, że każde, nawet najlepsze urządzenie może się zepsuć, ale jest różnica pomiędzy sporadycznymi, i naprawdę rzadkimi przypadkami, a częstymi awariami.

 

Kliknij i przejdź:

faac

 

nice

 

horman

 

wiśniowski

 

Zdjęcia z montażu

FAAC 414

  BFT

  FAAC 391

  FAAC 740

  FAAC 414

  Nice

  Naped FAAC

  NICE

  FAAC 414

  FAAC 741

  FAAC 414

  FAAC 741

 

Nasutów , Rudka Kozłowiecka , Niemce , Wola Niemiecka , Leonów , Ciecierzyn , Elizówka , Lublin , Dys , Jakubowice , Krasienin , Jastków , Staroœcin , Kamionka , Kozłówka , Lubartów , Trzciniec , Jawidz , Spiczyn , Boduszyn , Turka , Pliszczyn , Prawiedniki , Nałęczów , Kazimierz Dolny , Świdnik , Garbów , Dęblin , Kock , Bełżyce , Głusk , Bychawa , oraz pozostałych z woj. lubelskiego .

el-prus.pl © 2009
Aktualizacja strony : 2016-02-05 10:54:25